Badenymfen på solkysten

Kari skulle bade. Men hun er absolutt ingen lang bader, bedyret hun da vi satt oss inn i den oransje fare.  Den reddende engel av en fresh Honda. Som står klar i garasjeanlegget i blokka der hun bor i Malaga.

Kari skulle få meg trygt i vannet iført hennes datters signal grønne Shrek crocks – et par nummer for store. Jeg skulle i alle fall synes, skjønte jeg. Om det ville redde meg fra drukningsdøden eller haien hun passet på å fortelle om, er jeg usikker på. Ikke var de spesielt sand sikre heller, viste det seg. Men et langt bedre alternativ enn mine sandaler var de definitivt.

Du er vel en sånn lang bader du, kan jeg tenke meg, sa Kari. Det er jeg jo definitivt ikke. Men inntrykket kan ha blitt skapt underveis i og med jeg ikke hadde snakket om så mye annet siden jeg landet i Malaga. Det var i grunnen det eneste jeg hadde på prioriteringslista. Å bade i sjøen. sommeren passerte mens jeg sto igjen på perrongen i år. Så bading var definitivt en Malaga tur verdt.

Nå ble det riktignok veldig mye andre fine opplevelser også, ikke minst å få bli bedre kjent med Linda som bor her fast og også blogger på blogg.no

Tripp trapp blogg!

Vi hadde knapt nok kommet oss uti før Kari kunne konstatere at dette var veldig deilig!

Vanntemperaturen må ha vært langt over viste 20 grader. Ettermiddagen var snill med bade-rushet og vi hadde ganske mye sandstrand for oss selv.

Jeg koste meg, kjente finkornet sand under føttene, slapp taket i bakken og lot meg flyte med salte bølger. Det var så digg!

Da jeg endelig var ferdig med min lang – bading for anledningen, så fikk jeg øye på Kari.

Den selvutnevnte kjapp- baderen hadde gått inn i en slags meditativ transe der ute i vannet. Så fint var det å bade at hun like godt følte seg inn i bølgenes og havets energi og koblet seg på med thai chi, en praksis hun har gjort en stund. Men tatt litt pause fra. Helt til nå.

Kjapp baderen ble badenymfen som forente seg helt i havets energi en sen ettermiddag på Malaga stripa. Sånn skulle det være. Selv ble jeg stående på land iført signal grønne shrek crocks og en dryppende våt badedrakt. Og heldigvis hadde jeg et kamera / iPhone for hånd.

For kjapp baderen, ja det er meg. Ikke Kari ❤️😊

Herlig, ikke sant?

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg