Fargerik og saklig søndag

 

I dag møtte jeg sjælveste Frodith og Salt & Pepper på Kunstnernes hus. Det ble fargerikt som det alltid er rundt Frodith.

Vi klarte å få oss bakst, brus & kaffe selvom betjeningen ikke kunne norsk altså😊 Men det var på nære nippet, for latten til Frodith var mistenkelig lite skummet i melketoppene. Vi slo oss til ro med at de nok er bedre på vin med bobler og sånn. Baksten smakte godt, og jeg kan jo bare konstatere at nok et slanke forsøk startet mandag og endte i gjærbakst🤦‍♀️

Nydelig sol og vi satt ute hvor det var varmt nok, og ikke for varmt. Vanskelig skal jeg jo værra.

Jeg hadde skaffet meg billett til dagens saklige søndag på Litteraturhuset og i dag var det Nadja, kona til Abid Radja som snakket om sin skam.Litteraturhuset saklig søndag med Nadja Ansar

En helt utrolig sterk time, og ingen øyne var tørre. De har hatt det tøft begge to, men også i sin relasjon. Nye sider ved deres forhold og hvordan kulturarven på en måte har påvirket deres samliv til tross for en sterk frigjøringdprosess. Det har gått med noen terapitimer og Nadja er jo selv psykolog. Utrolig reflektert, intelligent, varm, sterk og samtidig lavmælt om sine egne følelser, gjennombrudd.

Frodith Salt & Pepper

fortsatte sitt fargerike søndagseventyr ute i solen❤️💙🙋‍♀️ Med hell har jeg forstått.

Nå ligger jeg til lading mens Rockebob Robotstøvsuger jobber🙋‍♀️

 

14 kommentarer
    1. Høres ut som en perfekt og koselig søndag 😊 Så kjempekoselig at du traff Frodith, Salt og Pepper da ❤😊

      Interessant med ulike foredrag på litteraturhuset. Regner med det blir interessant å høre henne.

      Ønsker deg en superfin søndags ettermiddag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    2. Hehe, artig navn på den gode hjelperen din… Rockebob! 😀 Høres ut som et skikkelig interessant foredrag! Og det ser ut som et solfylt møte med Solfrid også, noe som ikke forundrer meg det minste. ❤️

      1. Ja ikke sant? Roborock måtte jo bli Rockebob her. Han svinger seg rundt og er fullstendig uforutsigbar så Baltazar er ikke særlig begeistret for ham. Han har en kvinnelig assistent som gir beskjeder. He he.

    3. Så koselig å treffe Frodith! 🥰 Jeg har lest bloggen hennes ganske lenge. Jeg kunne ikke unngå å legge merke til at du heter Barmo, og da kom jeg til å tenke på mine to tremenninger, Britt og Toril, født med samme etternavn. Vet ikke om du vet hvem de er da. Deres mor og min far var søskenbarn, men jeg har ikke hatt noe kontakt med de på mange år.

      1. Oi verden er ikke så stor da. Toril og Britt er mine kusiner. Deres far og min far var brødre. Jeg har jo masse med Toril og Britt å gjøre. Så koselig! Kan jeg hilse?

        1. Oi, ja det kan du absolutt gjøre! Vet ikke om de husker meg altså, for jeg husker best Bertha og Rudolf. Jeg er fra Sokna, hvor moren deres vokste opp sammen med ei søster og tre brødre. Mormoren deres het Kristi og var søster til min farfar Ole.

            1. Hun bor i Hønefoss, og vi har hatt mye kontakt med henne, ihvertfall mens foreldrene mine levde. Utrolig sprek dame! ❤️ Bertha bodde såpass langt unna, at det var mindre kontakt der, men jeg husker henne veldig godt. En fin dag ønskes deg også! ☀️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg