Frodith tok grep

 

Frodith har lenge vært bekymret for de tekniske hinderne jeg har møtt på i bloggblokka.

I dag var det berammet (satt opp) møte på Starbucks i Torggata og jeg møtte nesten presis. Jeg vet at Frodith har en innebygget evne til å komme senest presis så her var det bare å hive seg rundt i dusjen. Morgenkaffe-kopen måtte utgå i dag. Det er jo kun helt spesielle anledninger at det skjer. Men det var jo dette!

Ganske svett i sveisen fant jeg Frodith i lokalet da jeg kom ca 2 min over tiden. For en tidsoptimist som meg, er dette for en bragd å regne.

Jeg stilte med PC slik at både mobil og nettutgaven av både blogg.no og FB kunne undersøkes nøye under lupen.

Problemstillingen er altså at linken inn i FB ikke drar med seg bilde. Det ser så nitrist ut fra FB. Grått lerret liksom.

Jeg har forsøkt det meste. Det blogg.no foreslår på sin support side for dette problemet, support har vært spesifikt inn i min problemstilling og forstår ikke hvorfor dette ikke løses, men de har testet ut noe og har gitt noen tips.Hverdagsmagi har hatt samme utfordring og delte sin løsning for å hjelpe til. Jeg har selvsagt også forsøkt å gjøre som FB skriver i sin feilmelding. Null resultat.

Nå vil Frodith ta grep!

Hun får høre om alle løsninger som er foreslått og utprøvd. Med høy tasteføring og et skarpt blikk på sin egen blogg blir jeg sammenlignet rubrikk for rubrikk, boks for boks. Nå! Er det klin likt. Publiser på FB, via permalink og via boks.

Like grått er det.

Det er da Frodith går i gang med å finne sin egen løsning. Vi kan ikke holde på slik å tulle.

Jeg bedyrer at jeg vil skrive til FB support, selvom det kanskje tar vinter og vår. Men i mellomtiden er det altså fikset. Med en mellomtid løsning.

Om Frodith nå snart tar oppdrag, vites ikke. Enn så lenge er hun min favoritt blogg support. På alle plan❤️ og hun har ikke tid til plunder og heft😊👍

 

 

12 kommentarer

Siste innlegg