Går inn for landing

Etter noen måneder i flyttegropa med midlertidige og kjappe løsninger, så er jeg i ferd med å lande.

En kjapp status forteller om en kropp ute av balanse med ekstra smerter, daglig migrene og 5-6 kg mer enn da jeg startet. Et hode som surrer helt spinn og kommer hjem med feil varer, og lot de andre være igjen – for deretter å gå i forvirret modus. Jeg husker da knapt hva jeg heter selv. Når jeg tenker tilbake på det så har jeg jammen fått til mye likevel. Det er på tide å lande og legge seg i godstolen og innta marka!

Heldigvis nærmer det seg en form for en ende på det hele og jeg rydder og sorterer og kaster tappert. Mandag kommer Freska, min nye vaskeassistent, for første gang og det er jo greit at de ser gulvet de skal vaske. En slags deadline der altså.

Jeg har vært i bånn i bøtta før og jeg vet hva som hjelper. Jeg må ha et liv som et såpass strukturert og rutinert at jeg slipper å ta noen avgjørelser for å få dekket mine daglige behov, Det meste må gå av seg selv. Lenge. Så må jeg kjøpe meg litt hjelp en periode. Rett og slett.

I går prøvde jeg meg på en måneds handel på OBS. Utfordringen er å klare og tenke lenger enn nærmeste time. Tiden vil vise om jeg har klart det. Meningen med store handler er jo å slippe å måtte løpe i butikken ofte for å «brannslukke».

Så her er første steg. Er det noen som ser hva som mangler?

 

En måneds forbruk omtrent. Sjokoladepuddingen står ytterst. Det er viktigst. Baltazar drikker vaniljesaus til kvelds, jrg spiser pudding med saus. Og godeste Knut Egil sikret meg 8 burker yoghurt fra Sverige.

 

Fryseren stappet med middag til meg og Baltazar. Og min sagt is selvsagt. Den må jeg ha når søtsuget melder seg utpå kvelden og min tilmålte sjokoladepudding ikke strekker til. Men Monica: Du glemte jo helt at fryseren skulle av-ises! Nå må du vente en måneds tid før det er timt igjen! Og jeg som var så fornøyd med å ha kommet i gang med storhandel igjen! Spiste meg så og si tom på forhånd til og med. Fasan. Ja ja man kan ikke klare alt på en gang. Får lære seg å glede seg over de små fremskrittene. 🤓
8 kommentarer
    1. Flytting og slikt kan kreve mer enn «skjorta». Imponert av at du handler inn for en hel måned, jeg holder meg til ukeshandling. Men gudene skal vite jeg ikke er glad i butikker. Faktisk nesten ingen… bokhandler/hobby kan gå an. Jeg ser nok ikke hva du mangler i kjøleskapet ditt…men holder grønnsaker seg så lenge?

      1. Ja det er krevende å flytte ❤️ Jeg mangler vel fisk😅 som vanlig. He he. Liker ikke fisk. Men kom hjem med tre små runde bokser med makrell i tomat, trodde det var leverpostei! Som
        Baltazar skulle ha til «lørdagsgodteri». 😅 Nei frukt og grønt må jeg fylle på😊 men gulrøtter, rødbeter og poteter holder innmari lenge😍 og epler. Bær prøver jeg å kjøpe frossent. Må fikk jeg ikke plass til nok frosne bær så må nok ut å fylle på.

    2. Godt at du begynner å se enden av tunnelen på flyttingen, og flytting er tidkrevende.

      Imponerende hva du har handlet, og det ser jo godt ut også 😊

      Ser ikke akkurat hva du mangler, men er sikker på at dette kommer til å holde.

      Ønsker deg en superfin tirsdags ettermiddag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    3. Takk for kommentaren Toril! Noen vil nok si at jeg mangler fisk😂 men det liker jeg ikke så godt da. Jeg spiser tran kapsler og sånn da og sushi og sashimi en sjelden gang. Baltazar spiser mye laks😊

    4. Jeg måndehandler alltid om det bare klaffer med trippel trumf da. Har en liste på notater på mobilen, og den går jeg igjennom, og så sjekker jeg hva jeg trenger. Det meste er jo basisvarer som man bruker uansett. Jeg putter pålegg og alt i fryseren slik at jeg kan ta opp så mye jeg måtte trenge. Må gjerne kjøpe litt grønnsaker å frukt, men ellers svært lite.

      1. Ja så lurt! Jeg begynte også å handle på trippeltriumf torsdag men gled sakte ut av det. Det er nok litt form avhengig hvor god jeg er lå disse tingene😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg