Mors middag

Da jeg var liten så hadde vi to slags lørdagskos middager: Broiler med salt potetgull og ketchup eller Mexikansk gryte med loff og smør. Jada, det hender jeg sitter og slafser i meg 1/2 kylling kjøpt i butikken og knaser salt potetgull dippet i ketchup ennå, men det er nok ingen bortsett fra Henning & Baltazar som har sett det sørgelige synet.

Den meksikanske gryte var rød men ikke spesielt fyrrig, den inneholdt grønne erter og loffen kom fra super’n. Skikkelig digg. Og det var mamma som laget gryta. Broileren, som må ha vært en kylling anno 70 tallet, var nok kjøpt.

I begynnelsen av juni i år var jeg på bloggtreff i Trondheim. Bloggere i TrondheimSuperstas ass!

Jeg besøkte en gammel studievenninne (ja vi er både gamle og det er utrolig lenge siden vi gikk på jussen i Oslo😃). På vei til Værnes by train mandag ettermiddag fikk jeg øye på et kjent fjes. En av bloggerne hadde landet på samme tog! Og jeg som trodde alle de andre hadde forduftet fra trønderhovedstaden søndag ettermiddag.

Selveste  Mors middag var på vei hjem fra et venninnebesøk hun også!  Vi fant raskt tilbake til tonen fra treffet og fikk anledning til å bli bittelitt mer kjent. Og det til tross for at hun kom seg gjennom sikkerhetskontrollen før de store horder og kunne sitte og blogge i ro mens jeg ble igjen på andre siden av sikkerhetskontrollen for å svare et tapt anrop fra sykehuset Kalnes. Jeg ventet på operasjon av carpaltunnelen og jeg sto på «kort varsel» listen. Jeg hadde jo mistet plassen da jeg ikke svarte telefonen med en gang, hørte den ikke på toget seff. Men heldigvis dukket det opp en ny mens vi snakket. Resten er jo en lykkelig historie om operasjon og håndledd og sånn.

Da flyet hennes ble ropt opp siste gang sier mors middag: men vi må jo ha bilde! Selvsagt! Så herlig å være med likesinnede der altså. Alt skal skrives  og avbildes. (Or it didn’t happen, som min sønn sier tørt hver gang jeg knipser. Skjønner ikke hva han mener med det??).

To blide bloggere på vei hjem!

Knips Knips så løp damen rett i gaten og svisj så var hun nok i Bergen før jeg fikk satt meg på flyet til Oslo😊

Bloggtreffet kom litt plutselig over meg, selvom Kari hadde invitert meg i god tid. Jeg hadde derfor ikke rukket å gjøre ordentlig  research på forhånd. Det er bare å si det som det er. Men hypotesen holdt stikk: Mye lettere å lese seg opp på bloggene i ettertid. Da har jeg et ansikt og en person å forbinde med bloggen. Og det har stemt utmerket. Mors middag er intet unntak. Og som jeg digger maten hun lager! Rene råvarer, relativt enkelt, laget fra bunnen av. Det kan ikke gå feil. Nam!

Og rett som det er gjester bror Oven bloggen med utrolig velklingende og akkurat dype nok skråblikk til at det føles både godt og mektig på samme tid.

Takk for at jeg fikk bli kjent med deg, mors middag. Og takk til alle lesere av bloggen min. Kikk gjerne innom mors middag også om du ønsker litt middags inspirasjon. 💃 Mors middag

9 kommentarer
    1. Mors middag er flott! Jeg kjente henne litt på forhånd fra vi hadde noen uformelle mini-bloggtreff i Bergen, med Kjersti som du nå vet hvem er. Det var en litt annen blogg-gjeng, de fleste gitt seg nå. Men Mors Middag holder ut som blogger 😀

    2. Så utrolig koselig, tusen takk. Jeg syntes det var en veldig koselig liten stund på flyplassen, og måtte le litt for meg selv da jeg var siste inn på flyet, det skjer ikke ofte skal jeg side deg 😁, jeg er alltid tidlig ute. Håper vi møtes igjen en dag, det hadde vært veldig koselig.

      1. Da tar jeg det som en liten ære, og særlig fordi fet ble sommel med meg og telefoner, sikkerhetskontroll og greier. Når jeg får landet litt i flyttinga mi, skal jeg la meg inspirere ennå mer og ta det med meg inn i måltidet. Nå blir det litt på farten, i hånda. Du vet. Håper vi kan treffes igjen også. Min sønn og hans kjæreste ser it til å bli i Bergen noen år for å studere. Jeg må benytte anledningen til å se herlige Bergen igjen og besøke deg og dem, og kanskje Hverdagsmagi? ❤️

    3. Koselig å se bildet av morsmiddag og lese om din mors middag på lørdager 😉 Da jeg dro fra Spania til Værnes for to dager siden, var jeg også sist ombord i flyet. Møtte venner og ble sittende lenge og jabbe. Glemte nesten at jeg skulle hjem til Norge, hehe 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg