Jeg takker for meg her på blogg.no

Jeg har brukt noen måneder på å bli kjent og forsøke å finne «steget» her inne. Utrolig mange fine medbloggere og ny inspirasjon til blogging er noe av det positive jeg tar med meg når jeg nå har bestemt meg for å returnere til blogger.com.

Årsaken finnes i et innlegg fra september i år der jeg stiller spørsmål ved kulturen om nedhakkingen her inne på blogger.

Interne stormer

Jeg hadde tenkt nøye gjennom både reklamefinansieringen og fokuset på topp- lister og var, og er fremdeles skeptisk til denne kommersialiseringen.

Men det jeg ikke var forberedt på, var den interne nedhakkingen som foregår i stor skala og helt åpenlyst uten at noen av aktørene her er villige til å face problemet og rydde opp. Som voksne, ansvarlige mennesker i et offentlig rom, er jeg både skuffet og overrasket over dette.

Jeg ønsker å bidra annerledes. Jeg har forsøkt å ta problemet opp uten å få noe særlig gehør. Jeg har også latt det få litt tid for å se det hele an litt.

Om jeg hadde blitt, så tror jeg at jeg hadde sunket inn i den grå tåke og se en annen vei når noen skyter på hverandre under beltestedet her. Jeg vil ikke det. Jeg vil ikke være en som ser en annen vei. Personangrepene er for stygge. Bak skjermen sitter det en medblogger alene. Vi er bare mennesker. Jeg har forsøkt å trøste der jeg kan ved å si: Jeg ser deg. Virituell klem og sånn.

At det var interne hugg som skulle gjøre at jeg snur, det hadde jeg ikke kunnet forestille meg. Som voksne mennesker som står i det offentlige rom – og derfor dessverre ofte må tåle storm fra utenforstående – trodde jeg ikke mine egne øyne m da jeg så at trollingen stort sett kommer innenfra. Der vi burde være lysende eksempel på det motsatte og i aller minste og største grad: Ivareta hverandre.

Tusen hjertelig takk for meg. Det har vært fint, utfordrende og lærerikt å få være en del av bloggfamilien.

Flyttingen er et verdivalg. Se det gjerne som en protest. Men der det ikke er endringsvilje eller ønske, så må man bare ta et oppgjør med hva man vil være med på. En slik plattform er ikke det jeg står for. Selvom jeg blogger etter mine verdier uansett.

Nå leverer jeg nøklene til blogg blokka og tar med kofferten hjem til blogger.com.

Takk til alle som har fulgt meg. Og takk til ale dere som har tatt så godt i mot meg.

Mitt siste ønske her inne er at dere skal begynne å ta vare på hverandre i stedet for å dulte og ghoste. Da tror jeg man kunne gjort en forskjell. Være et eksempel i kraft av den man er. Ikke det man nødvendigvis skriver. Walk your talks altså. Å husk at å ikke ta stilling til, ikke ta et valg; ddt er også et valg. ❤️

 

15 kommentarer
    1. Det var trist lesing. Jeg har satt pris på bloggen din. Du er en klok dame.
      Håper du kan publisere navnet på bloggen din på den andre plattformen slik at jeg kan fortsette å følge deg.
      Lykke til videre, du har en flott blogg-stemme.

    2. Takk for samtalene Monica. Det interne kan bli tøft. Spesielt når en opplever at noen som en selv trodde en hadde god tone med og opprettet et slags vennskap med, tar seg veldig god tid for å lage lengre innlegg, dikte, for å slenge masse dritt om en. Slik falskhet svir i hjertet. Ille nok med de en ikke har slike relasjoner med, som har som konsept å gå etter andre. Og de som ser en annen vei, som du skriver, er det mer enn nok av. En kan bli ganske frustrert, fortvilet og havne i en slags psykisk ubalanse av dette. Vi er ikke så snille her inne med hverandre, hverken på blogg eller sosiale media. De passive tilskuere er ikke uskyldige. Når man blir utsatt for stadige angrep, urettferdighet, hat og denslags kan man lettere falle i samme felle selv. Bli den slemme hateren selv. Jeg fikk meg en ganske alvorlig knekk for en tid tilbake siden, og etter det har jeg vært mindre på blogg. Er en stund siden jeg blogget nå. Logget inn her i dag og så dette innlegget fra deg. Tenker jeg venter enda en stund før jeg poster noen nye blogginnlegg. Lykke til videre, og igjen takk for de samtaler vi hadde 🐰

    3. Det var herlig å få bli kjent med deg på bloggtreffet i Trondheim juni, og du har siden blitt satt stor pris på her på blogg.no. Du er tøff som tør å stå for dine valg og ikke rikke ved dine verdier. Men det er ensomt å stå for opprydding i nedhakking og personangrep alene, og jeg har stor forståelse for at det blir riktig for deg å gå tilbake til blogger.com. Jeg vil selvsagt følge bloggen din der også, og jeg setter stor pris på deg som venninne. Turen vår sammen til Spania var super, selv om det egentlig ble for lite bading i Middelhavet! 😉 Husk at jeg bare er et tastetrykk eller en flytur unna! Masse lykke til videre! ❤️❤️❤️

    4. Hva i alle dager? Godt du sier fra, men leit at dette ikke ble som du kanskje hadde håpet på. Og fint at dette ikke knekker “bloggleden” din 🙂

    5. Det blir kjempetrist å miste deg som medblogger her inne 😢Du er en oppegående, reflektert blogger og du ser andre bloggere rundt deg ❤️

      Jeg har selv vært uten PC noen uker, fordi jeg måtte få en ny PC siden den gamle PC’en var ødelagt. Har ikke fått blogget på en stund, men nå er ny PC på plass, og jeg kan starte på ny frisk 😊

      Har sett med egne øyne hva som har foregått og hva som foregår, og reagert kraftig på dette! Skulle gjerne ha vært tøffere å si fra om dette, men frykten for selv å få hodet lagt på sølvfat er det som har holdt meg tilbake. Jeg vet det er fryktelig feigt gjort, men jeg tror de fleste som forstår hva du sikter til forstår hva jeg mener. Er sikker på flere tenker det samme. De ønsker rett og slett ikke å bli lagt for hat.

      Jeg er kjempeglad for at jeg fikk æren av å bli kjent med deg på bloggtreffet i Trondheim, og jeg kommer til å følge deg på den andre bloggen din 😊 Kommer til å savne deg masse!

      Lykke til videre 🥰Så snakkes vi 😊

      Ønsker deg en superfin tirsdag ❤️😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    6. Da ønsker jeg deg all lykke til videre. Jeg har ikke fulgt med så mye her, for jeg er ikke så veldig aktiv selv. Leit at det ikke ble som du tenkte, men fint du fortsetter på blogger.com. Jeg er også der. Klemsiklem 🙂

    7. Et valg det står respekt av. Du er en klok, reflektert og moden dame som jeg setter stor pris på å ha fått blitt kjent med da vi var på bloggtreffet i Trondheim sammen. Vi holder kontakten fortsatt vi 🙂 God klem

    8. Da håper jeg at jeg finner deg der. Etter at jeg oppdaget bloggen din for et par måneder siden så har jeg lest innlegggene dine med stor glede, men også med tårer. Du skriver virkelig godt!
      Men du har helt rett i det du skriver, det er flere som burde skamme seg her. Men det kan virke som mange synes at de selv ikke har noen skyld,for det var noen andre som begynte

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg